حمیدرضاحمیدرضا، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه سن داره

جیگر مامان...

به کودکان به اجبار غذا ندهید

1392/11/14 22:12
نویسنده : مامان حمیدرضا
147 بازدید
اشتراک گذاری

غذا دادن اجباری به کودک، مانع هضم غذای وی می شود 

غذا دادن اجباری به کودک، موجب کندی جریان ترشح معده کودک و مانع از هضم غذای وی می شود. به گزارش خبرنگار وب دا، انجمن ترویج تغذیه با شیر مادر اعلام کرد: فعالیت زیاد و خستگی، فعالیت کم و در نتیجه کمتر گرسنه شدن، نخوابیدن، کم بودن فاصله میان وعده ها با غذاهای اصلی و اظهار نظر مبنی بر دوست نداشتن غذا توسط بزرگترها از علل امتناع از غذا خوردن در کودکان است.

تغذیه کودک,غذا دادن به کودک,غذا خوردن کودک

بنابراین گزارش، کودک از توجه والدین لذت می برد و می آموزد که امتناع از خوردن، یکی از راه های جلب توجه آنان است غذا نخوردن کودک ممکن است وسیله ای باشد که کودک می خواهد وابستگی و استقلالش را نشان دهد.

این گزارش می افزاید، کودک معمولا غذای به خصوصی را برای مدتی دوست دارد و بعد ممکن است به غذای دیگری علاقه نشان دهد در این مورد، والدین با تغییراتی از قبیل تغییر در درجه حرارت و یا نوع پخت، شکل غذا و تعریف و تمجید از غذا می توانند آن را مورد پسند و دلخواه کودک کنند.

بر اساس این گزارش، اگر کودک باز هم از خوردن غذا امتناع کرد، والدین باید صبور باشند و کودک را به اجبار وادار به خوردن نکنند و پس از تمام شدن غذا بشقاب او نیز با سایر بشقاب ها برداشته شود بدین ترتیب هم کودک یاد می گیرد که زمان صرف غذا نامحدود نیست و هم باعث می شود در وعده غذایی بعد، به اندازه کافی گرسنه باشد و غذا بخورد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

حامده (مامان امیرمحمد)
15 بهمن 92 11:06
مرسسسسی ازمطلب خوبتون استفاده بردم
مامان حمیدرضا
پاسخ
خواهش می کنم ممنونم از اینکه از وبلاگ جیگر دیدن کردید مرسی خانمی